רשלנות רפואית בטיפולי פוריות

רופא

טיפולי פוריות הם טיפולים שמטרתם לאפשר לזוגות להפוך להורים כשהדבר לא עובד באופן טבעי

עבור מרבית האנשים בעולם בו אנחנו חיים, אחת השאיפות המשמעותית ביותר לאורך חיינו היא להפוך להורים. אנחנו רוצים להקים משפחה בדיוק כפי שאנחנו הגענו מאחת, ואנחנו רוצים לעשות זאת עם האנשים שאנחנו אוהבים ושאיתם אנחנו מבלים את מרבית חיינו. עם זאת, לא תמיד הדברים עובדים לנו באופן טבעי, ולעתים גם לאחר שנים בהן אנחנו מנסים להיכנס להיריון – אנחנו פשוט לא מצליחים לעשות זאת. במצבים כאלה, אחת האפשרויות הרלוונטיות ביותר היא לפנות לטיפולי פוריות – טיפולים הורמונליים או טיפולים חיצוניים שמטרתם לאפשר ביוץ והפרייה, בתוך גוף האישה או בהפריה חיצונית (מבחנה). בכל מקרה, אלה הליכים רפואיים מקצועיים ביותר, ובמידה והם לא מתבצעים כראוי הדבר גם יכול לגרום לנזק.

כיצד נראית רשלנות רפואית בטיפולי פוריות? למה הדבר יכול לגרום?

  • רשלנות במתן הורמונים – כשאנחנו מסתכלים על רשלנות רפואיות בטיפולי פוריות, אחד הגורמים המשמעותיים ביותר הוא הטיפולים ההורמונליים אותם צריך לעבור בטיפולים אלה. ההורמונים שמקבלים צריכים להיות מדויקים בכמותם ובסוגם, וכל חריגה מכך יכולה לגרום נזק לגוף האישה, ובמידה וישנה הפריה – גם לנזק לעובר, וכך למעשה גם להפוך לסוג של רשלנות רפואית בהריון.
  • רשלנות בהליכים חיצוניים – כאמור, חלק ניכר מטיפולי הפוריות כולל גם טכניקות פולשניות יחסית, כמו לדוגמה שאיבת ביציות והפריה חוץ גופית – הפרית מבחנה. טכניקות שכאלה צריכות להתבצע בצורה המקצועית ביותר, באמצעות מכשור סטרילי מתאים, וכאשר רופא הפוריות מתרשל בכך – הדבר יכול לגרום לנזק לאיברי המין ולמערכת הרבייה של האישה שנפגעה מכך, אפילו ברמה פיזית מורגשת ביותר של כאבים.

אם נפלתם קורבן לרשלנות רפואית – דעו שיש לכם למי לפנות בכדי לקבל את שמגיע לכם

רשלנות רפואית בהריון, על כל השלבים השונים שלו – גם בשלב טיפולי הפוריות – היא מצב שעוזב את מחוזות חוסר הנעימות ומגיע לעתים קרובות גם לטרגדיה של ממש. אם נפגעתם כתוצאה מטיפול רשלני, דעו שיש לכם למי לפנות – משרדי עורכי דין ברמה הגבוהה ביותר המתמחים בתחום הרשלנות הרפואית, בדגש על הריון וכל המשתמע ממנו.

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בלינקדין
שתפו בווצאפ
עו"ד רובין

עו"ד רובין

נשמח לתת לכם שירות בעברית ובאנגלית. מעל 40 שנות ניסיון בעריכת דין. לייעוץ משפטי, חייגו: 02-563-77-68

מאמרים נוספים בתחום המשפטי