לפעמים גירושין יכולים להיות מכוערים

חתונה בכוח

זוגות רבים אשר עומדים בפני תהליכי גירושין לא פעם נקלעים לסכסוכים ומריבות בנושאים שונים, החל בחלוקת הרכוש, דרך המשמורת על הילדים ועד לתשלום המזונות. לעיתים כדי לקבל את מבוקשם לא בוחלים באמצעים ואף עושים שימוש בכלי חדש – הלשנות.

בעידן המודרני זוגות אשר מגיעים למחלוקת עליה לא מצליחים לגשר, פונים להליכי גירושין. ברוב המקרים החיכוכים אשר הובילו לאותו רצון של הפרדת הכוחות רק מתעצמים במהלך הליכי הגירושין, עת בני הזוג מנסים להגיע להסכם אשר ישקף את האינטרסים של שניהם. לעיתים גירושין יכולים להיות מאוד מכוערים עד כדי כך שבני הזוג יתקשו לפעול אחד לטובת השני, אלא להיפך, הכעס הרב והתסכולים אשר נלווים אל התהליך עשויים לגרום להם לעשות שימוש בכל הכלים אשר עומדים לרשותם כדי להשיג את מה שהם רוצים ואף להגיע עד לכדי איומים על בני הזוג.

כלי חדש שעומד בפני זוגות – איומים על הלשנות

אם אתם מוצאים את עצמכם רבים עם בני זוגכם על כל הסעיפים בהסכם במהלך הליך הגירושין מוטב כי תשימו לב ואף תיזהרו – לאחרונה רבים האנשים אשר מוצאים את עצמם בפני הסיכון להסתבכות עמוקה עם רשויות המיסים כתוצאה מאיום על הלשנות של אחד מבני הזוג. למעשה איומי הלשנות על העלמת מס הפכו להיות כלי חדש ושימושי אשר עומד בפני בני זוג שרוצים להגיע להישגים במעמד חתימת ההסכם. בדרך זו הם מאמינים כי יצליחו להשיג את מבוקשם ועל הדרך יזכו לנקמה מתוקה בבני הזוג.

לא תמיד הלשנות הן מהלך מנצח

הלשנות על העלמות מס עשויות להוביל לקנסות כבדים או אף לתקופת מאסר בפועל ולכן הן מהוות כגורם מרתיע לכל הדעות. אך האם אכן מדובר בצעד חכם? יש לקחת בחשבון כי הלשנות על העלמות מס לא תמיד יהוו את הפתרון הנכון ולכן יש לחשוב על פעולה זו בכובד ראש לפני שמבצעים אותה. ברוב המקרים הלשנה על העלמות מס של אחד מבני הזוג יכולה להוביל לפתיחתה של חקירה פלילית ולפגוע בשני בני הזוג, כל שכן בילדיהם המשותפים.

מאי יכולת לשלם מזונות ועד פגיעה בילדים

הלשנות על העלמת מס עלולה להוביל להטלת קנסות כבדים ולעיתים גם לעונש מאסר וכתוצאה מכך לשני הצדדים יש מה להפסיד. במידה והגבר ביצע את דבר העבירה תשלום הקנסות עלול להוביל לפשיטת רגל ולפגוע בתשלום המזונות לאישה, שלא לדבר על כך שתקופת המאסר עשויה להרחיק את האב מילדיו. אך גם במידה והאישה היא זו שעברה על החוק לדבר יש השלכות – בין אם תיכנס לכלא לתקופה ממושכת ובין אם תאלץ לשלם את הקנסות, הדבר יפגע בילדים המשותפים בשני המקרים.

למרות שמדובר בכלי אשר בעזרתו ניתן להגיע להישגים בעת חתימה על הסכם גירושים מוטב לחשוב טוב לפני שפונים אל איומים על הלשנות להעלמת מס. זאת במיוחד בשל העובדה כי לדבר יש השלכות על כל בני המשפחה, כולל הילדים.

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בלינקדין
שתפו בווצאפ
עו"ד רובין

עו"ד רובין

נשמח לתת לכם שירות בעברית ובאנגלית. מעל 40 שנות ניסיון בעריכת דין. לייעוץ משפטי, חייגו: 02-563-77-68

מאמרים נוספים בתחום המשפטי