עורך דין הוצאה לפועל – מתי ולמה?

אנשים רבים בישראל מגיעים לעיתים למצב בו אינם יכולים לשלם קנסות שהוטלו להם על ידי פסקי דין או מזונות שקבע בית המשפט, ונאלצים להתמודד עם פתיחת תיק בהוצאה לפועל – מדובר בחוויה לא קלה וסבוכה למדי מבחינה משפטית, כלכלית ואישית עבורם ועל כן על מנת להקל על עצמם ולנסות להגיע להסדר חוב שיוכלו לעמוד בו,  נכון יעשו אם יפנו לייעוץ של עו"ד הוצאה לפועל.

עורכי דין בתחום ההוצאה לפועל עוסקים למעשה בשני מישורים מרכזיים – במישור אחד לטובת החייבים, אלה שנאלצים להתמודד עם הוצאה לפועל בדרכים שונות, ובמישור השני לטובת הנושים, אשר חייבים להם כספים. מטרת עורכי הדין היא לגרום לבעל החוב לשלם את חובו עד הסוף או לפחות להגיע איתו להסדר חוב שהוא יכול לעמוד בו, לשם כך הוא נעזר גם בהוצאה לפועל.

התרחישים וההתמחויות המשפטיות

ההתמחויות המשפטיות הבולטות של עורך דין הוצאה לפועל אל מול התרחישים השונים בתחום הן:

  • גביית חובות – עבודה מול בעלי חוב המנסים להשתמט מחובם.
  • ביצוע שטר חוב – הגשת תביעות ישירות להוצאה לפועל במקום לבית המשפט בשביל לבצע שטר חוב.
  • איחוד תיקים – במקרים בהם יש לחייב חובות לגורמים שונים, אזי שניתן לאחד את כל החובות, קרי את כל התיקים על מנת שלא יצטרך לשלם בכל פעם לגורם אחר אלא לכולם ביחד.
  • ייצוג בבית משפט – לכאורה חלק גדול מהעבודה של עורך דין להוצאה לפועל היא מול ההוצאה עצמה, אך יש לו גם עבודה ניכרת בבית משפט, ייצוג חייבים ונושים, התנגדות לביצוע שטר, דרישה לביצוע כתב חוב ועוד.
  • דרישה להתנגדות ביצוע שטר – במידה וישנה דרישה לביצוע שטר חוב, עורך דין הוצאה לפועל יכול להגיש התנגדות לביצוע שטר זה במידה והוא לא יוכל לעמוד בו מסיבות שונות.

"קהל היעד" המשפטי

עו"ד הוצאה לפועל מטפל במגוון רחב של מקרים לקוחות, החל מגברים שלא משלמים מזונות, בעלי עסקים שהודיעו על פשיטת רגל, בעלי נכסים שלא שילמו משכנתא, בעלי עסקים שחייבים כספים לספקים ועוד.

מדובר על "קהל לקוחות" מגוון, גברים ונשים, אשר חלקם הגדול בוודאי לא האמין שיום יבוא והוא יעמוד בפני מצב שכזה. על כן על עורך הדין להיות רגיש למצב החדש אליו הם נקלעו ולנסות בכל דרך שעומדת לרשותו לעזור להם. העזרה תבוא לידי ביטוי בין היתר באמצעות ניסיון להסדרת חובות וכן שמיטתם (למשל עם הבנקים), ביטול עיקולים, הגנה מפני צווי פינויי, גביית חובות מזונות, ערעורים על החלטות הוצאה לפועל, הפחתת צו תשלומים חודשי, ביטול הגבלות בבנק, עיכוב והקפאת הליכים, ערעור וביטול קנסות, וכן גם התמודדות עם פשיטת רגל ומצב של הפטר.

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בלינקדין
שתפו בווצאפ
תמונה של עו"ד רובין

עו"ד רובין

נשמח לתת לכם שירות בעברית ובאנגלית. מעל 40 שנות ניסיון בעריכת דין. לייעוץ משפטי, חייגו: 02-563-77-68

מאמרים נוספים בתחום המשפטי